Każdy wie jak ważne przy dzisiejszych algorytmach Google jest to, aby na naszej stronie lub sklepie internetowym nie zamieszczać treści skopiowanych z innych stron. Naprawdę to się nie opłaca pod kontem SEO. Najtrudniej oczywiście mają sklepy internetowy, które często zlecają pisanie opisów dla produktów i ciężko jest im sprawdzić czy ktoś kto to robił nie skopiował treści z innego sklepu lub strony producenta.
Nie da się dzisiaj prowadzić skutecznie marketingu internetowego i pozycjonować stronę internetową mając zduplikowane treści.
Duplicate Content w obrębie jednej strony - co to jest?
Narzędzia, które za chwilę wymienię sprawdzają również duplikację treści na naszej stronie. To bardzo ważne aby tego unikać. Google nie lub jak upychamy frazy kluczowe na wielu stronach.
Ponadto jest pisząc o tym samym na różnych stronach dochodzi do zjawiska kanibalizacji strony. Oznacza to, że Google uważa, że kila stron o podobnej treści są mało warte niż jedna strona o wybranej tematyce.
Jak sprawdzić czy treści nie zostały skopiowane i nie mamy duplicate content?
Z pomocą przychodzą nam poniższe narzędzie dostępne przez przeglądarkę. Już w wersji darmowej możemy wiele się dowiedzieć
Programy do sprawdzenia czy na naszej stornie występuje duplikacja treści:
- Siteliner (http://www.siteliner.com)
- Copyscape (http://www.copyscape.com)
- SEO REVIEW TOOLS (https://www.seoreviewtools.com/duplicate-content-checker/)
Powyższe narzędzia pokażą Ci treści, które są skopiowane i znajdują się na innej stronie. Narzędzia te nie wymagają żadnego potwierdzenia czy jesteś właścicielem strony, wiec możesz sprawdzać inne strony.
Siteliner
Moim zdaniem najlepszy program do sprawdzania, czy treści na naszej stornie nie zostały skopiowane.
Zalety:
- bardzo dużo informacji
- informacje o plikach cookies nie traktuje jako duplikacje treści
- pokazuje ilość linków wewnętrznych jak i zewnętrznych
- możliwość wyeksportowania raportu do PDF, XML Sitemapy

Copyscape
Przez wielu specjalistów ceniony, natomiast dla w wersji darmowej ma spore ograniczenia. Np. pokazuje tylko 10 wyników i najczęściej jest to informacja o tym, że mamy skopiowaną treść od plikach cookies. Można to obejść wyłączając na chwilę tę informację.

SEO REVIEW TOOLS
Bardzo przejrzyste narzędzie do sprawdzania duplikacji treści.

Oczywiście wyżej wymienione narzędzie nie są w stanie stwierdzić kto od kogo skopiował. Sami musicie sobie odpowiedzieć na pytanie, która strona pierwsza zamieściła treść na swojej stronie. Google to wie najlepiej, więc tworząc stronę internetową pamiętajcie, aby nie kopiować treści z innych stron. Jest to bardzo ważne pod kontem pozycjonowania się strony w Google.
Pozostałe wpisy na naszym blogu:
Jak wdrożyć linkowanie wewnętrzne na stronie www? Poradnik z praktycznymi wskazówkami SEO
Linkowanie wewnętrzne to niezwykle istotny aspekt komunikacji internetowej, o którym...
Read MoreYouTube wprowadza do serwisu wertykalne reklamy wideo
Serwis YouTube właśnie udostępnił reklamodawcom możliwość zamieszczania reklam w orientacji...
Read MoreYouTube dodał narzędzie, które ma informować twórców o kradzieży ich filmów
Kradzież filmów na YouTube to dość powszechne zjawisko. YT będzie...
Read MoreJak sprawdzić czy treści na stronie nie zostały skopiowane (duplicate content)?
Każdy wie jak ważne przy dzisiejszych algorytmach Google jest to,...
Read More