Pozycjonowanie stron internetowych (SEO)

Co to jest pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowanie strony internetowej, zwane inaczej SEO (Search Engine Optimization), to działania dotyczące jakieś strony interetowej mające na celu zwiększenia lub utrzymania jej wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google dla określonych fraz kluczowych. Pozycjonowanie stron internetowych głównie składa się z czterech działań:

  • optymalizację strony po wyszukiwarkę Google
  • tworzenie i optymalizacja treści na stronie
  • usprawnienie działania witryny
  • link building (pozyskiwanie linków z wartościowych stron)
Pozycjonowanie strony dzieli się również na działania on-site i off-site. Najważniejsze są działania on-site, często nazywane SEO i to od nich powinniśmy zacząć. Jest to nic innego jak ciągła optymalizacja strony pod wytyczne Google.

Czy warto pozycjonować się organicznie w Google?

Z danych wynika, że ilość wyszukiwań w wyszukiwarce rośnie. Poniższy wykres przedstawia ilość wyszukiwań w Google na przestrzeni ostatnich lat (2005-2016). Aktualnie Google rocznie obsługuje ponad 2 000 000 000 000 zapytań! Tak 2 bilony zapytań rocznie:-) 

Ilość zapytać w Google rocznie 2005-2016

Ten wykres jednoznacznie pokazuje, że ilośc wyszukiwań w wciąż rośnie, dlatego warto być tam gdzie są Twoi klienci. Inne z kolei badania wykonane w roku 2015 wykazały, że aż 90% użytkowników google nie przechodzi do drugiej strony wyników wyszukiwania. Wniosek jest prosty jak Cię nie ma na Top 10, czyli na pierwszej stronie, to nie istniejesz w Google.

Ile wejść z SEO na stronę mogę mieć jak będę w TOP 10?
Czy pozycjonowanie organiczne się opłaca?

Zapewne zastawiasz się ile wejść na Twoją stronę będzie z Googla jak będziesz w TOP 10? Da się to policzyć jak zapoznasz się z poniższym wykresem przedstawiającym ile procentowo w Google jest kliknięć na poszczególne pozycje wyszukiwań w Top 100.

Ile procentowo w google jest kliknięć na poszczególne pozycje wyszukiwań w TOP 10

W powyższych danych wynika:

  • pozycja 7 jest najgorsza z możliwych i należy z niej jak najszybciej “uciekać”
  • przeskoczenie z 2 pozycji na 1 oznaczać będzie dla nasz, aż cztery razy więcej wejść na stronę
  • 10 pozycja jest lepsza niż 9, ponieważ ludzie bardzie zwracają uwagę na to co znajduje się na końcu niż na przedostatnim miejscu.

Jak sprawdzić ile będziesz mieć wejść po wypozycjonowaniu strony w Google?

Wiedząc już ile procentowo jest kliknięć na poszczególne pozycje w wynikach wyszukiwania, należy teraz się dowiedzieć ile osób miesięcznie wpisuje daną frazę wyszukiwarkę i zobaczy Twoją stronę w TOP 10 w Google. W tym celu posłuży nam darmowe narzędzie Google jakim jest Planer słów kluczowych. Więcej możesz o niem przeczytać na stronie google Planer słów kluczowych – informacje.

Kiedyś było to osobne narzędzie dostępne bez logowanie. Teraz należy jest to wielu narzędzi dostępnych w Google AdWords. Jeśli nie masz tam jeszcze konta to należy je założyć i proszę się nie bać pytań dotyczących płatności i podawania numeru karty kredytowej. Jeśli nie uruchomisz kampanii (a nie da się tego zrobić przypadkowo) nie zapłacisz nic a Twoje dane będą bezpieczne.

Po zalogowaniu się należy kliknąć na przycisk “Na skróty” a następnie wpisać początek słowa planer.

Jak uruchomić planer słów kluczowych w Google AdWrods
Jak uruchomić planer słów kluczowych w Google AdWrods.

Ja dla przykładu wpisałem “biuro rachunkowe warszawa”. Pokazał mi się poniższy raport:

 

Planer słów kluczowych - wyniki

Teraz już wiemy, że użytkownicy Google wpisują frazę “biuro rachunkowe warszawa” średnio 4 400 w miesiącu. Możesz się również dowiedzieć czy istnieje sezonowość na konkretną frazę. W tym przypadku istnieje delikatna sezonowość, ponieważ widać, że ludzie szukają biura rachunkowego w pierwszym kwartale roku.

Jak policzyć wejścia z pozycjonowania SEO z Google?

Terać Cie czeka prosta matematyka, ale polecam excela jeśli masz sporo fraz do sprawdzenia.

 

Jak policzyć ilość wejść na stronę po wypozycjonowaniu jej w google

Bardzo łatwo udało nam się policzyć, że będąc z frazą “biuro rachunkowe warszawa” na pierwszej pozycji w google możemy spodziewać się ok 2464 wejść na naszą stronę.

Czy pozycjonowaniu SEO się opłaca?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ale prowadząc swój biznes zastanów się ile jesteś w stanie pozyskać klientów po tym jak przedstawisz swoją ofertę 2464 osobom…

Zauważ, żę w darmowym raporcie w planerze słów kluczowych są kolumny “Stawka za górę strony (wąski zakres)” i “Stawka za górę strony (szeroki zakres)”. Są to orientacyjne stawki jakie trzeba zapłacić do Google prowadząc kampanię SEM (linki sponsorowane zwane również Google AdWords) na daną frazę. Oznacza to, że zapłacisz za każde kliknięcie i przejście na Twoją stronę określoną stawkę. Dzięki temu możesz łatwo policzyć ile będzie Ci kosztowało wejście aż 2464 osób na Twoją stronę. Załóżmy, że po zoptymalizowaniu kampanii w Google AdWords i odpowiednim CTR zejdziesz do stawki 15zł za kliknięcie to…

2464 * 15zł = 36 960 zł

Tak. Ponad 36 tyś będzie Ci kosztowało wejście na Twoją frazę 2464 osób na stronę w kampanii Google AdWords.

Błędy jakie można popełnić zlecając pozycjonowanie strony www?

Tak jak pisaliśmy na początku – dzisiaj należy zdecydowanie bardziej stosować się do zaleceń Google żadne “magiczne sposoby” nie przynoszą pożądanych efektów na dłuższą metę. Często nawet potrafią zaszkodzić.

Często od naszych klientów i z “branży” słyszymy, że firmy pozycjonujące bardzo szybko osiągneły wysokie pozycje, ponieważ są rozliczne za efekty. Robią to oczywiście zakazanymi metodami przez Google. Poźniej są zawsze tylko trzy scenariusze:

  1. Strona internetowa dostaje Filtr od Google i drastycznie spada z wyników.
  2. Firma rozstaje się z firmą pozycjonerską i wszystko jest wszystko ok przez jakiś czas. Przez pewien czas stroną nikt się nie zajmuje pod względem SEO i strona nieznacząco spada z wyników – co nie jest dramatem. Po jakimś czasie  niestety Google wypuszcza aktualizację algorytmu wyszukiwania i strona dostaje filtr lub ban (totalny brak wyników w Google)
  3. Firma pozycjonująca stronę internetową działają na pograniczu zasad Google i ciągle zmieniają swoje działania jak tylko zauważy, że Google zaczyna dostrzegać “Black Hat SEO”. Jest to jednak scenariusz realny tylko dla największych graczy, którzy płacą firmom pozycjonującym strony naprawdę duże pieniądze a i tak jest ryzykowne. Zastanów się… Jeżeli jakaś firma pozycjonująca stronę, która ma mnóstwo klientów i zrobiła wiele rzeczy (kupowanie linków, duplikowanie treści, zaplecza linkowane ze słabych stron), które doprowadziły klienta w TOP 10 zauważyła, że spadają pozycję ich klientów z wyszukiwarki, to którymi klientami zajmą się w pierwszej kolejności a których poświęcą na “pożarcie” Google. 

Tak zazwyczaj się kończy współpraca na pozycjonowanie stron nastawiona ma efekt. Doskonale zdajesz sobie sprawę, że istnieje wiele ofert na rynku pozycjonowanie stron i tylko płacisz za efekt – to wydaje się takie uczciwe.

Pamiętaj: Nigdy nie rozliczaj się na rozliczanie za efekt w wynikach w wyszukiwarce Google.

Oczywiście jak to w życiu i w Google chyba, że podejmujesz ryzyko i spełniasz przenajmniej dwa warunki:

  1. Masz zaufane osoby wewnątrz firmy, które doskonale znają się na pozycjonowaniu i będą patrzyły na “ręce” firmie pozycjonującej.
  2. Masz zaufaną firmę od SEO, której ufasz i płacisz jej krocie aby wiedziały kto jest ich kluczowym klientem.

Jeżeli nie posiadasz wystarczającego zaplecza finansowego to nie oznacza, że wyniki organicznego wyszukiwanie Google nie są dla Ciebie. Wystarczy, że zaczniesz postępować w wytycznymi Google dotyczącymi optymalizacji strony i kupisz kilka artykułów sponsorowanych z linkiem dofollow do Twojej strony.

Jak pozycjonować bezpiecznie stronę internetową w 2018 roku?

W 2018 roku po wszystkich aktualizacjach Google można stwierdzić, że najlepsze i długofalowe efekty przynoszą:

  • działania on-site (SEO)
  • zdobywanie wartościowych linów zarówno dofollow jak i nofollow

Co to jest optymalizacja SEO strony pod wyszukiwarkę Google?

To jest najprostsza rzecz jaką można zrobić na naszej stronie i nic nie kosztuje. Zachęcające 🙂 Wiemy, że tak, więc zacznij to robić. Zacznij rozumieć i pomagać Google dotrzeć Twoim klientom a nie z nim walczyć. Google jasno twierdzi, że ich wyszukiwarka ma dostarczać wartościowe treści czytelnikom i będą robić wszystko, dalej tak się działo.

Jakie czynniki on-siete (SEO) wpływają na pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google?

Najważniejsze on-site (SEO) czynniki, które mają wpływ na pozycję w Google to:

  1. Posiadanie SSL, czyli poprawnie zainstalowany certyfikat szyfrowania na stronie. Google już jakiś czas temu uznał, że firmy, które nie dbają o bezpieczeństwo danych klientów na swojej stronie nie są warte pokazywania ich w TOP 10.
  2. RWD (Wersja Mobilna). Jeżeli Twoja strona nie wyświetla się poprawnie na urządzeniach mobilnych nie masz co liczyć na to że Google będzie Cię traktował poważnie. Google nie posiada dwóch indeksów dla użytkowników tych z desktop jak i mobile – wrzuca wszystkich do jednego worka i jeśli Twoja strona nie działa prawidłowo na Mobile to bardzo dużo tracisz.  
  3. Szybkość ładowanie się strony. Niby oczywiste, ale ciągle zaniedbywane przez firmy, które “profesjonalnie” tworzą strony internetowe. Google słusznie chce rekomendować strony, na których użytkownicy nie muszą długo czekać na wyniki.
  4. Odpowiednie opisanie Title i Description dla poszczególnych stron. To jest totalny elementarz tworzenia stron internetowych, ale jednak ciągle zgłaszają się do nas firmy, które mają nowe strony i nie mają poprawnie uzupełnionych Title i Description dla wszystkich podstron serwisu.
  5. Posiadanie mediów (zdjęć, filmów, infografik) na stronach i odpowiednio umieszczaniu ich na stronach. Google doskonale obserwując użytkowników zdaje sobie sprawę, że ludzie w dzisiejszych czasach nie chcą czytać mega długiego tekstu, ponieważ, natychmiast się zniechęcają i zamykają taką stronę. Zdecydowanie lepszy efekt otrzymasz jak przedzielisz tekst zdjęciem tematycznym a pod nim dalej będziesz podawał treść. Tak robią najwięksi: wp.pl, pudelek.pl, onet.pl
  6. Znaczniki H1, H2, H3. Posiadanie znaczników HTML takich jak H1, H2, H3 itd. Jest to nic innego jak przedzielenie treści podtytułami, które mają ułatwić czytelnikowi przyswojenie treści.
  7. ALT dla zdjęć. Konieczne jest dla efektywnego pozycjonowania w Google przypisywania wszystkim zdjęciom tzw. atrybutu ALT. Ma to służyć dwóm celom:
    1. Jak użytkownik będzie miał problemy z internetem to pojawi mu się alternatywny opis zdjęcia, czyli zamiast zdjęcia będzie miał napis ALT
    2. Roboty Google pomimo swoich narzędzi nie są w stanie rozpoznać co znajduje się na zdjęciu i chce wierzyć, że jak wpiszemy przy zdjęciu ALT=”stomatolog warszawa” to faktycznie na tym zdjęciu jest stomatolog, który prowadzi swoją działalność w Warszawie.
  8. Duplicate Content. Brak duplikacji (powielania) treści. Treści na Twojej stronie nie mogą być kopiowanie. Wszytko co pisze ma być unikatowe. Jeżeli zatem musisz coś zamieścić z innej strony dobrym pomysłem jest zrobienie zdjęcia ekranu i zamieszczenie tej treści jako obrazek tak aby Google nie mógł tego przeczytać.
  9. Linki wewnętrze i zewnętrzne. Linki wewnętrze to nic innego jak to, aby podstrony posiadały linki do innych podstron. Natomiast linki zewnętrze to takie, które prowadzą do wartościowych stron o podobnej tematyce. Nie należy tego mylić z pojęciem Link Building, które opiszemy w innym artykule.

Pozycjonowanie lokalne - Twoja szansa na wygranie z większymi firmami?

Pozycjonowanie w Google jest trudne, ale dzięki kolejnym aktualizacją algorytmu staje się coraz bardziej uczciwe i przejrzyste dla właścicieli stron internetowych. Nadal należy się napracować, aby być w TOP10 na popularne frazy, ale jest to wykonalne przy odpowiednim nakładzie pracy.

Zdecydowanie łatwiej jest być w TOP 10 na frazy lokalne. Jeżeli prowadzisz biznes lokalny lub zależy Ci na frazach w połączeniu z frazą danego miasta to osiągnięcie jest zdecydowanie prostsze – czasami nawet banalne.

Więcej o pozycjonowaniu lokalnym przeczytasz tutaj. 

Zadzwoń do nas i porozmawiajmy o Twoim pozycjonowaniu w Google

tel 508 135 894

e-mail: kontakt@sysgreat.pl