Strona główna » Jak wdrożyć linkowanie wewnętrzne na stronie www? Poradnik z praktycznymi wskazówkami SEO

Jak wdrożyć linkowanie wewnętrzne na stronie www? Poradnik z praktycznymi wskazówkami SEO

Linkowanie wewnętrzne to niezwykle istotny aspekt komunikacji internetowej. Podczas gdy (jak się zdaje) wielu użytkowników nagminnie zapomina. Wbrew pozorom, to wręcz fundamentalny element optymalizacji SEO i pozycjonowaniu stron www. W rezultacie w krótkim czasie zwiększa jej efektywność i ułatwia nawigację po stronie internetowej. 

Przed zastosowaniem tego skutecznego chwytu, warto jednak przybliżyć sobie parę wskazówek SEO. Dzięki temu lepiej wdrożysz się w struktury jego działania i wyjaśnią, jak poprawnie używać linkowania wewnętrznego na stronie internetowej

Jak działa linkowanie wewnętrzne?

Link wewnętrzny to nic innego jak odnośnik na stronie www, który odsyła do podstrony innego bądź tego samego serwisu. Dzięki temu tworzymy ścieżki dla użytkownika. Nie bez znaczenia ma to, że bardzo to również pomaga w indeksowaniu strony przez roboty Google.

Linki wewnętrzne zwykle są oznaczane w języku kodu HTML jako ,,dofollow’’. Innymi słowy, mówimy botom Google, że mają dotrzeć również do tej podstrony, do której linkujemy. 

Oczywiście to nie jest całkowicie nieinwazyjne narzędzie. Dlatego też warto przyswoić sobie parę użytecznych zasad, które mogą uchronić witrynę przed niekorzystnym działaniem linkowania wewnętrznego.

Linkowanie wewnętrzne na stronie www (internetowej) - Poradnik pozycjonowanie SEO

Kontakt w sprawie pozycjonowania

Proste zasady rządzące linkowaniem wewnętrznym – jak je wdrożyć?

Linkowanie najlepiej umieścić w paru miejscach w witrynie. Dzięki temu będą dobrze widoczne i znacznie usprawnią poruszanie się użytkownikowi po stronie internetowej.

Na co zwrócić szczególną uwagę? To proste:

  • Menu główne – przygotowane z myślą o odwiedzających; to tu umieszcza się najwięcej linków odsyłających. Nie należy zapominać, że aby nasze działanie było skuteczne, wszystkie kategorie zawierające linki wewnętrzne do podstron, muszą być oznaczone słowami kluczowymi;
  • śródtytuły – odnośniki zamieszczane w tekstach w serwisie: artykułach blogowych, opisach kategorii, stronach ofertowych itd. Link powinien znaleźć się w treściach, które są z nim powiązane tematycznie. Należy uważać, aby nie przesadzić z ilością zamieszczanych odnośników – zbyt duża liczba wewnętrznych linków może zostać uznana za SPAM;
  • rekomendacje, treści poradnikowe;
  • opisy asortymentu;
  • tagi – warto je dodawać zwłaszcza na blogu czy w newsach;
  • stopka – tu dobrze sprawdzi się mapa strony i zestawienie wszystkich podstron w serwisie; dzięki temu interfejs będzie bardziej czytelny. Warto pamiętać o wdrożeniu zasady first link counts i dodawać linki bez www (w ten sposób robot będzie myślał, że natrafił na ,,inny’’ odnośnik);
  • paginacja – nikt nie lubi czytać długich, monochromatycznych bloków tekstu – warto zatem podzielić obszerne artykuły na kolejne podstrony i upewnić się, że zarówno roboty, jak i użytkownicy strony będą mieli dostęp do następnych części;
  • sidebary – sekcje na widgety, wtyczki społecznościowe oraz dodatkowe linkowanie wewnętrzne;
  • breadcrumps – ścieżka nawigacyjna; szczególnie warto ją zastosować w przypadku serwisu o rozbudowanej strukturze, by pokazać użytkownikowi, gdzie się znajduje. Można przy tym umieścić tam dodatkowe linki wewnętrzne, poprawiające indeksację strony.

Optymalizacja linkowania wewnętrznego

Rozplanowanie przestrzenne linkowania wewnętrznego musi być uzupełnione o właściwą optymalizację pod kątem SEO – bez tego planowane czynności nie przyniosą pożądanych efektów. Z tego względu warto zadbać także o:

  1. Zastosowanie atrybutu rel=”nofollow” do treści mało ważnych dla robotów (regulamin, cookies itd.)
  2. Intensywne linkowanie stron ważnych dla organizacji całego serwisu – strona główna, podstrony ofertowe itd.
  3. Linkowanie z zachowaniem identycznej struktury adresów URL.
  4. Uzupełnienie atrybutów alt przy odnośnikach graficznych.
  5. Rezygnację z linkowania podstron przekierowujących (linkuj bezpośrednio).
  6. Anchor text – ważne jest, aby linkować frazy, które informują, co znajduje się na podstronie.
  7. Różnorodność odnośników (grafika, tekst).

Kontakt w sprawie pozycjonowania

Pozostałe wpisy na blogu:

5/5 - 41 ocen