Pozycjonowanie lokalne Zielonka, Marki, Wołomin, Ząbki, Kobyłka, Warszawa, Radzymin
Co to jest pozycjonowanie lokalne (pozycjonowanie na miasta)?
Pozycjonowanie lokalne do działania SEO (Search Engine Optimization) mające na celu zwiększenia pozycji strony internetowej w wyszukiwarce Google na słowa kluczowe, które nas interesują w połączeniu z nazwami miast lub dzielnicami.
Więcej o pozycjonowaniu SEO strony internetowej możesz przeczytać tutaj.
Czy warto pozycjonować swoją stronę internetową lokalnie?
Zdecydowana większość firm powinna pozycjonować się lokalnie. Wyjątkiem są takie strony internetowe jak:
- sklepy internetowe
- blogi tematyczne
- ogromne firmy o zasięgu ogólnopolskim
Pozycjonowanie lokalne - Czy warto się pozycjonować
Zastanawiasz się czy prowadząc swoją firmę warto się pozycjonować lokalnie i pokazać się swoim klientom dokładnie w tym momencie jak Ciebie szukają. Jeżeli szukasz usług:
- Restauracja
- Mechanik samochodowy
- Biuro rachunkowe
- Informatyk
- Korepetycje z angielskiego
- Prawnik
- Hydraulik
- Korepetycja z chemii
- Klimatyzacja
- Rekuperacja
- Wymiana opon
- Ogrodnik
- Sprzątanie biura
Jaka jest różnica pomiędzy pozycjonowaniem ogólnym a pozycjonowaniem lokalny?
Załóżmy, że prowadzisz biuro rachunkowe w mieście pod Warszawą takim jak Wołomin. Tworząc i zlecając pozycjonowanie Twojej strony internetowej zapewne pozycjonujesz się na frazę „biuro rachunkowe„. To duży błąd, ponieważ:
- Zapewne ciężko będzie Ci się wpić na pierwszą stronę w Google na taką frazę
- Jeśli jednak masz dobrze zoptymalizowaną stronę, prowadzisz bloga i zdobywasz dużo linków do Twojej strony (kosztownych linków) to i tak możesz szybko stracić pozycje z TOP10. Już wyjaśniamy poniżej.
Google chce dostarczać wartościowej treści i sprawdza trzy ważne parametry odwiedzin Twojej strony:
- Średni czas trwania sesji – Ile czasu spędził użytkownik na Twojej stronie.
- Strony / sesja – Ile user otworzył podstron podczas jeden sesji.
- Współczynnik odrzuceń – czy user otworzył inną stronę po wejściu do Ciebie. Tym niższy współczynnik tym lepiej.
Teraz zastanów się co się stanie jak potencjalny klient mieszkający w Warszawie wpiszę w wyszukiwarkę frazę „biuro rachunkowe” i wejdzie na Twoją stronę… Wszystkie te powyższe parametry będą słabe według oceny Google.
Na jakie frazy pozycjonować się lokalnie?
W przypadku, opisanym wcześniej, kiedy prowadzisz biuro rachunkowe w mieście Wołomin powinieneś pozycjonować się na frazy:
- biuro rachunkowe wołomin
- biuro rachunkowe powiat wołomiński
- księgowa wołomin
- księgowość wołomin
- biuro rachunkowe + miasta w okolicy, czyli np. Zielonka, Kobyłka, Legionowo, Pruszków, Ząbki
Jakie są korzyści z pozycjonowania lokalnego?
Najważniejsze korzyści z pozycjonowania lokalnego to:
- Twoją stronę odwiedzają naprawdę potencjalni klienci
- Masz lepsze parametry od Google
- Jeżeli zdecydujesz się ma remarketing (wyświetlanie reklam osobom, które były na Twojej stronie) to robisz to klientom, który są z Twojej okolicy a nie tym, który mieszkają na drugim końcu Polski.
- Mniej obciążasz serwer, na którym stoi Twoja strona internetowa, ponieważ masz mniejszy ruch, natomiast znacznie bardziej wartościowy.
FAQ: Najczęściej zadawane pytania dot. pozycjonowania lokalnego
Pierwsze efekty pozycjonowania widać już po kilku dniach. Zaraz po tym jak nasza agencja SEO wdroży pierwsze zmiany na stronie z audytu SEO. W przypadku trudnych fraz kluczowych lub silnej konkurencji pozycjonowanie może przynieść efekty dopiero po dwóch, a nawet po czterech miesiącach.
Nasza firma, w przeciwieństwie do wielu Agencji SEO, nie podpisuje umów na okres 12 czy 24 miesięcy. W związku z tym Klient może zrezygnować z pozycjonowania w naszej firmie praktycznie w każdej chwili. Naszym zdaniem taka współpraca jest uczciwa zwłaszcza dla Klienta, ponieważ nie jest „uwiązany” umową, której najczęściej nie rozumie lub nie wie jak sprawdzić wywiązywanie się z niej zleceniobiorcę. Bez wątpienia pozycjonowanie strony musi się opierać o zaufanie i efekty, które Klient widzi co miesiąc. Z uwagi na to nie proponujemy umów na pozycjonowanie na rok czy dwa lata jak to robi większość firm zajmujących się pozycjonowaniem.
Nie wszystkie strony nadają się do pozycjonowania. Niektóre strony www należy zrobić od początku, na platformie WordPress wykorzystując zdjęcia i treści, które są na aktualnej stronie. Nasza agencja SEO bardzo często w ramach usługi pozycjonowania tworzy od podstaw strony internetowe idealnie przygotowane pod wyszukiwarkę Google. Wystarczy, że do nas się zgłosisz i podasz nam swoją stronę internetową, a nasi specjaliści SEO odpowiedzą na pytanie, czy dana strona nadaje się do pozycjonowania i na jakie frazy jest to możliwe.
Z naszego doświadczenia możemy powiedzieć, że efekty są jeszcze bardzo długo widoczne po zakończeniu pozycjonowania przez naszą firmę (przykład poniżej). Należy jednak wiedzieć, że z efektami pozycjonowania po zakończeniu współpracy może być różnie. Wynika to z faktu, że Państwa konkurencja prowadzi swoje działania dalej i z czasem może osiągnąć wyższe pozycje w Google niż strona, która tam już była.
W czasie pandemii, która nasiliła się w marcu 2020 roku, kilku Klientów zrezygnowało z pozycjonowania stron w naszej firmie praktycznie z dnia na dzień. Okazało się jednak, że po prawie dwóch latach nadal są na tych samych wysoki pozycjach. Niesamowitym i najlepszym przykładem jest nasz były klient JU-HU, który nadal jest na 1 pozycji w Google po wpisaniu fraz „Sala zabaw Targówek” czy „Sala zabaw Bródno”.
Pozycjonowanie może kosztować od 400 zł do 3000 zł netto miesięcznie. Wszystko zależy od: Państwa budżetu na pozycjonowanie, jak silna jest konkurencja w Państwa branży i mieście (jeśli chcemy się pozycjonować lokalnie). Czasami jest tak, że bardzo niski budżet wystarczy do tego, aby przebić się do TOP 10 w Google. Nasza agencja SEO jest zdania, że lepiej jest zacząć od małego budżetu np. 800 zł netto i sprawdzić, jakie są postępy w pozycjonowaniu po 3 miesiącach. W rezultacie po takim czasie można bardziej precyzyjnie określić, jaki budżet jest odpowiedni.
Agencja SEO nie może zagwarantować pozycji w wynikach wyszukiwania. Wynika to z tego, ze firma pozycjonująca nie ma wpływu na działalność konferencji, działanie strony czy serwerów, na której została osadzona.
Naszym zdaniem pozycjonowanie strony w dłuższej perspektywie czasu jest to najtańsza forma marketingu internetowego. Z pewnością też pozycjonowanie jest najbardziej efektywne, ponieważ ma największy współczynnik konwersji. Innymi słowy, klienci wchodzący na stronę z organicznych wyników wyszukiwania (pozycjonowania) najchętniej dzwonią, piszą maila lub dokonują zakupu. W odróżnieniu od płatnych reklam, gdzie jak wiadomo, zaufanie klientów jest zdecydowanie mniejsze.
Nie można dokładnie wskazać czasu, po jakim strona lub sklep osiągnie oczekiwane pozycję w Google. Zwłaszcza przed rozpoczęciem pozycjonowania stron. Z naszego doświadczenia wynika jednak, że po 3-5 miesiącach Klient sam widzi efekty pozycjonowania strony. W związku z tym może podjąć decyzję czy kończy pozycjonowanie, czy oczekuje jeszcze większych efektów.
Dobra agencja SEO może uznać, że należy dokonać zmian również w wyglądzie strony. Naszej firmie jeszcze nie zdarzyło się, abyśmy powiedzieli, przed rozpoczęciem pozycjonowania, że „Strona www jest super i nie trzeba na niej nic zmieniać”. Z pewnością w każdej stronie warto coś zmienić, aby efekty pozycjonowanie przyszły szybciej. Zatem wszystko zależy od tego jak jest wykonana strona www lub sklep. Częściej jednak dokonuje się zmian w treściach i ALT do zdjęć. ALT (alternatywne tekst do zdjęcia) są bardzo często pomijane przez firmy zajmujące się tylko tworzeniem stron www.
Jeśli zmiana strony lub sklepu jest przeprowadzona poprawnie i pod okiem agencji SEO to nie. Zdarza się jednak bardzo często, że firmy zajmujące się tworzeniem nowej strony zapominają o przekierowaniach 301 do nowych adresów url na stronie.
Frazy kluczowe (keywords) to słowa, które wpisują użytkownicy Google, aby coś odnaleźć. Wyróżnić można frazy: krótkie typu „pozycjonowanie stron” lub „long tail” tzw. długi ogon, czyli „pozycjonowanie stron Warszawa tanio”. Bez wątpienia zdecydowanie łatwiej wypozycjonować na dłuższe frazy, ponieważ jest na nie mniejsza konkurencja. Jednak przynosi bardzo dobre efekty.
Na setki, a nawet tysiące fraz kluczowych można pozycjonować jedną stronę lub sklep. Wynika to z tego, że dzisiaj pozycjonowanie strony lub sklepu nie polega na tym, że Agencja SEO robi „coś”, co sprawia, że strona na wyświetla się wysoko na konkretne frazy. Innymi słowy, to Google decyduje, jakie mamy podstrony, z jakimi treściami i na podstawie tego wyświetla wybrane strony. Skuteczne pozycjonowanie to posiadanie wiedzy jak zamieścić te treści, aby Google uznał je za wartościowe. W rezultacie warte pokazaniu Klientom.
Nasza firma nie rozlicza za pozycjonowanie stron w modelu za efekt. Dzięki temu jest możliwość zmiany fraz kluczowych podczas trwającego pozycjonowania strony. Zawsze jednak wymaga to zastanowienia czy nie lepiej jest dodać dodatkowych treści, które zaczną się pozycjonować.
Najczęściej należy zmienić treści, jakie są na stronie lub w sklepie. Wynika to z tego, że bardzo często treści są pisane przez osoby, które nie mają praktycznej wiedzy z zakresu pozycjonowania stron, content marketingu czy copywitingu. W związku z tym nasza firma posiada zaplecze osób, które zajmują się tworzeniem treści na strony www lub jej redagowaniem, aby zawierały np. frazy kluczowe. Bez wątpienia dużą naszą zaletą jest to, że zajmujemy się również prowadzeniem bloga firmowego.
Etap tworzenia nowej strony internetowej jest wręcz idealnym momentem na rozpoczęcie pozycjonowania. W uwagi na to, że nasza firma może przygotować listę bardzo cennych wskazówek firmie, która zajmuje się tworzeniem strony. W rezultacie strona jak już powstanie to Google ją lepiej zaindeksuje na samym początku jej istnienia.
Najczęściej nasze doradztwo obejmuje:
- Poprawienie nawigacji na stronie
- Odpowiednie linkowanie wewnątrz strony pomiędzy najważniejszymi kategoriami oferty
- Poprawne zainstalowanie certyfikatu SSL
- Poprawienie stron kategorii, produktu
- Poprawne wdrożenie „breadcrumbs”, czyli okruszków na stronie
- Sprawdzimy użyteczność strony lub sklepu
- Zbadamy szybkość działania strony
- Sprawdzimy poprawność wypełnienia alternatywnych tekstów (ALT) dla zdjęć użytych na stronie.
Pozycjonowanie lokalne stron opinie
Szukasz dobrej i godnej zaufania firmy zajmującej się pozycjonowaniem lokalnym stron? Dobrze trafiłeś! Zatem przeczytaj opinie, jak oceniają naszą prace Klienci, którzy powierzyli nam pozycjonowanie lokalne stron i sklepów internetowych. Zapraszamy również do przejścia do naszej wizytówki Google, gdzie opinii jest jeszcze więcej. Zapewne też przybyło ich tam od czasu powstania tego wpisu.
My stworzenie swojej nowej strony powierzyliśmy Sysgreat i teraz w 100% możemy stwierdzić ze było to najlepsze rozwiązania ze wszystkich. Super kontakt, ogromna wiedza i doświadczenie Pana Tomka, do tego cierpliwość i umiejetność słuchania czego oczekujemy.
Szczerze Polecam!!!! następnym wspólnym krokiem będzie pozycjonowanie naszej strony OretyRolety..
Miałam stronę www zrobioną przez inną firmę i ciagle był problem z dokonaniem jakiś zmian i dodawaniem nowych realizacji. Koleżanka poleciła mi usługi P. Tomka. Zrobił dla nich wcześniej stronę internetową i pozycjonuje w Google stronę. Sprawdziłam, że strona jest bardzo ładna i wysoko w wyszukiwarce wiec się odezwałam. Pan Tomek zrobił dla mnie od nowa bardzo fajną stronę internetową. Strona również jest skutecznie pozycjonowana. Z efektów jestem bardzo zadowolona. Duży plus za stały kontakt i wszystko jest szybko aktualizowane i dodawane na stronę.
Polecam firmę SysGreat. Stworzyli mi nietuzinkową stronę i pomogli w jej pozycjonowaniu. Mega wiedza informatyczna i nie mniejsza z marketingu internetowego. Nawet po wykonaniu usługi służyli wsparciem i pomocą. Dla takiego laika jak ja to naprwdę extra bonus:)
Pozycjonowanie stron będę już tylko nim robił. Mają indywidualne podejście do klienta i do branży. Nikt mi nie proponował jakiś pakietów czy planów, który mam wybrać. Miałem już doświadczenia i wymagania. Po spotkaniu z Panem Tomkiem dowiedziałem się, że może to wszystko zrobić co chce, ale nie nie będę zadowolony z pozycjonowania. Zaufałem i jestem w szoku – 47 razy więcej wejść na stronę po 4 miesiącach. Bardzo dobrze wydane pieniądze 🙂
Współpracę z Sysgreat oceniam bardzo dobrze. Mam kilka stron i portali i jestem zadowolony z efektów. Na pozycjonowanie moich stron od kilku lat wydaję spore pieniądze, ale teraz nareszcie widzę efekty. Znają się na pozycjonowaniu sklepów internetowych i portali.
Zadzwoniłem w sprawie nowej strony internetowej a Pan Tomek udowodnił mi, że wystarczy dokonać kilku zmian na istniejącej i efekty w google będą szybciej widoczne niż na nowej stronie. Wydałem mniej niż planowałem a efekty mnie zadziwiły. MEGA wiedza i profesjonalizmy w pozycjonowaniu stron, tworzeniu ich i całym marketingu internetowym. Polecam.
Zajmujemy się pozycjonowaniem lokalnym głównie w: Warszawa, Wołomin, Legionowo, Ząbki, Zielonka, Radzymin, Łomianki, Konstancin Jeziorna, Wyszków, Nieporęt, Jabłonna, Kobyłka.
Chcesz więcej dowiedzieć się na temat lokalnego pozycjonowania w Piasecznie, Pruszkowie, Siedlcach czy Mińsku Mazowieckim? Kliknij na nazwę miasta.
Zapraszamy do zapoznania się z ofertą naszej firmy:
- Google Ads (AdWords SEM)
- Pozycjonowanie strony (SEO)
- Pozycjonowanie lokalne
- Tworzenie stron internetowych
- Google Moja Firma (pozycjonowanie firmy na mapach Google)
- Obsługa informatyczna firmy (Outsourcing IT)
- Naprawa komputerów – Informatyk
- Praca zdalna dla pracowników
- Aktualizacja (migracja) z Windows 7 do Windows 10