YouTube wprowadza do serwisu wertykalne reklamy wideo

Serwis YouTube właśnie udostępnił reklamodawcom możliwość zamieszczania reklam w orientacji pionowej, czyli wertykalnej. YouTube tłumaczy swoją decyzje tym, ze jest to doskonale uzupełnienie reklam, które wyświetlają się poziomo. Ponadto według badań serwisu ma to zwiększyć zaangażowanie użytkowników w treści reklamowe, które są im prezentowane.

Dlaczego YouTube dodał reklamy pionowe?

YouTube zaleca, aby tworząc reklamy uwzględniać format pionowy i kwadratowy.
Według danych YouTube ponad 70% użytkowników serwisu ogląda video na urządzeniach mobilnych.
Nowy format reklamy wertykalny i kwadratowy ma polepszyć zaangażowanie odbiorców właśnie na urządzeniach mobilnych.
Reklamy wertykalne na YouTube maja pojawić zarówno na wersji przeglądarkowej jak i aplikacjach mobilnych.
YouTube podaje przykład niedawnej kampanii marki Hyundai, gdzie zastosowano kombinacje raklam horyzontalnych z wertykalnych.
Efekt?

  • You33% wzrost świadomości marki
  • 12% wzrost dotyczący możliwości zakupu wybranego modelu producenta.

Wprowadzenie reklam wertykalnych do YouTube to dobra zmiana i mamy nadzieje, że więcej reklamodawców uzupełni swoje reklamy to nowych możliwości serwisu.

Więcej można przeczytać na stronie: https://support.google.com/google-ads/answer/9128498

Pozostałe wpisy na naszym blogu:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *